Saknaden är enorm!

För varje dag som går tänker jag på dig. Du var verkligen en speciell ponny som man verkligen inte kunde släppa.

Sommaren 2010 red jag in denna ponnyn Magic. Han hade haft på sig sadel EN gång för 2-3 år sen.
Detta var första gången jag fick rida in en häst från början, så jag fick gissa mig fram och kom med egna ideér.  Det var inte meningen att jag skulle ta hand om honom sen efter att jag ridit in honom men eftersom ägaren och hennes barn inte var så ridintreserand "fick" jag honom och kom så ofta jag kunde.
När jag skulle "hoppa in" honom blev det bara att hoppa över små grenar som låg på marken för dom hade varken paddok, hinder eller något annat där. efter ungefär 3-4 månader med honom åkte jag iväg till viarp (VKRK) för att träna hoppning.
Det var förstagången han var i ett ridhus och såg andra hästar, riktiga hinder.
Man skulle kunna tro att han flippade ut helt men han var cool lugn och hoppade super fint. De första gångerna när vi skulle trava över bommarna var han ju såklart lite nervös men det släppte rätt så snabbt.

Första tävlingen med honom var en klubb tävling på viarp (20 och 40) då han aldrig har varit inärheten av så många folk och ungar som pratar och det ekar lite och sen speakern och musiken. lika cool där som på hoppkursen. brydde sig inte alls om vad som fanns på läktaren bara det som han skulle göra.

vår sista tävling tillsammans var också en klubbtävling fast KM (klubb mästerskap) Där vi hoppa vi 60 och 75cm hur fin som hellst men efter som jag anmälde mig som B-ponny med honom fick jag inte delta i KM klassen utan fick bara vara med i clear round och öppna. egentligen fick jag inte va med i öppna heler men efter som vi hade bäst tid av nästan exakt alla där så sa dom att det var "överklassning" eller vad de heter. så ja vi fick med oss två 1a rosetter hem plus ett hästhuvud.

Har så fantastiskt fina minnen med denna underbara ponnyn. Jag hade hoppats på fler men eftersom det hände en sak mellan ägaren så vill jag inte träffa henne mer, kan ta det lite snabbt förklarat men inga riktiga detaljer.

Ägaren hade lovat mig att ALDRIG sälja Magic för han var MIN ponny! Men såklart kan hon inte hålla de och lovade en annan att hon skulle snacka med mig om att sälja honom till dom personerna som kom och tittade på honom.

Och sen en annan gång ringde pappa till henne och sa att de ärju inte rätt att göra och och speciellt inte ringa till MIG och säga det....!  så hon sa att hon inte skulle sälja honom IGEN och sen återigen skickar hon ett sms till mig där det står "vi måste snacka om magic" och inget mer så jag vet ju att hon menar att hon ska sälja honom IGEN... och sen när hon ringde mig sa hon "du kan ta alla dina saker som du köpt till honom för om ni inte köper han säljer jag honom till en annan i veckan" Och de saker jag hade köpt till honom går för över 3000:- och de hade ägaren lovat att betala oss, men nej de gör hon ju inte... vi köpte till och med solexem medel till honom så han slapp lida så mycket av att de kleade. sen har vi köpte andra saker till honom som var ett MÅSTE!

Nu har det gått över 3 månader sedan hon sa såhär och han är fortfarande inte såld. han står bara  i hagen tillsammans med sina två kompisar och bara står, ingen som rider, borstar, tar han om honom och han får inte uppleva något annat som han älskar....

så j*vla lågt av dom att göra såhär, Magic älskar ju att komma iväg från hagen för där har han stått i 8ÅR!!!! och nästan aldrig fått komma ut!!!!


varje gång jag åker förbi där han bor och ska se om han är kvar står han alltid där och ser helt olycklig ut.
bjrukar faktist gå in i hagen och kalla på honom och så kommer han i full 90 och börjar gnägga och vill kela :') tänk att han kommer ihåg mig... :') <3



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentera till detta inläggetღ :

Trackback
RSS 2.0