Gymnasium...

Igår var jag och pappa o tittade på fordons gymnasiet i knutstorp med tävlingmekaniker inriktning!
skolan var rätt liten men hur fin som helst! Lärarna verkade sjukt trevliga och min uppfattning om skolan var att alla sammarbetar, bryr sig om varandra och ingen blir utanför där! skulle faktist kunna tänka mig gå där!
Om jag nu börjar där så får jag ta med mig min folkracebil och fixa med den där på olika lektioner när man är ute i garaget! :)
Men så kommer mitt stora problem...
Är ju jätte inresserad att gå på Helsingborgs ridgymnasium med, hade varit bättre om man kunde dela på sig så man kan gå på båda, fast de gå ju inte...
Detta beslutet är verkligen jätte jobbigt!
jag måste ju tänka frammåt i tiden med och tänka på vad man kan få efter gymnasiet,
på ridgymnasiet vet jag inget man kan göra efter förrutom om man går linjen djursjukvård för då kan man ju bli veteriär eller något liknande!
Och på fordon med tävlings mekaniker inriktning kan man bli en massa efter, ex. mekaniker till STCC,  stcc är liksom lite mer "rika" som jag säger som kör, o då får man åka runt i landet o som man gör, meckar,
sen kan man bli tävlingsinchengör eller vad de heter, fast då måste man gå högskola först, och det som var intresant med detta är att man åker runt i värden, man måste verkligen ha hjärna till detta! Som jag inte har...
och man tjänar mellan 70-90 000 i månaden :o snacka om att man har pengar då ;D
Som sagt detta är ett jätte jobbigt beslut...

Kommentarer
Postat av: Becci

Besök skolorna. Jag visste inte heller vad jag skulle välja och sedan var jag med en hel dag på ridgymnasiet och efter det var det mycket lättare att bestämma sig. :)

(måste bara säga att ridgymnasiet är super! Jag har ingen aning om jag vill jobba med hästar efter skolan, men det är ändå 3 år det handlar om och då f

2012-01-16 @ 09:42:33
URL: http://pinkmonkii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jäkla telefon...

Fortsättning:



Får man se till att göra något riktigt kul. :)

Iallafall, det jag ville ha sagt var att ridgymnasiet är riktigt bra, fina hästar och otroliga studiebesök osv. Vi har superlärare och tränare och jag är jättenöjd med mitt val.



Ta ledigt från din skola en dag och besök skolorna och se hur det är där en vanlig skoldag. Det hjälper. :)

2012-01-16 @ 09:47:47
URL: http://pinkmonkii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentera till detta inläggetღ :

Trackback
RSS 2.0