Alesha 3 Januari

Idag så skulle Cina rida ut på Alesha för jag vågar inte längre, jag cyklade bredvid ifall hon skulle få något ryck, hon skötte sig super. efter en liten sväng där ute red vi ner till ridhuset och hon blev genast tjurig och började slå när man nuddade henne med skänklen. Vi har upptäckt att hon är brunstig så det är därför hon gör som hon gör och hon är även trött på att gå i ridhus. Först red cina och det gick inte så bra i början för hon sparkade bakut och höll på. Sedan så gick det bättre. Jag hoppade upp efter ett tag och vi tog fram två sockerbitar och två bommar och satte upp ett litet kryss, jag travade och skrittade lite sedan så travhoppade vi det lilla krysset, och det blev ett väldigt konstigt skutt över, hon har ju inte hoppat på över två månader. Vi komm på det igen och hon hoppade mega högt över, hon tyckte det var jätteroligt vi tog det några gånger i ena varvat sedan pausade vi lite och tog det sedan i andra varvet, efter 1 gång i det nya varvet så gick hon bara över så vi la upp det till ett räcke som var 50 cm, inte så högt men det räcker ju med att hoppa på den höjden i början. sedan travade vi av och hon sänkte sej hur fint som hälst.
I morgon så ska jag rida för hanna och Hanna kanske ska hoppa upp och känna lite på henne så kanske hon kan ge något bra tips på hur vi kan göra nu när hon e så tjurig.
Första gången jag hoppa henne  när vi hade fått hem henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentera till detta inläggetღ :

Trackback
RSS 2.0