Gårdagen!

Har nyss kommit hem från skolan typ, igår så ringde mamma mig vid 12 tiden och då hade de vatt hoss anne i 3 timmar. Hon sa att Alesha var pyttelite halt och att de inte riktigt hittade var felat va så de hade nyss röntgat och skulle titta på bildeerna. Sedan när jag komm hem så sa mamma att de hade bedövat olika delar på benet och så hade de tillslut kommit fram till att hon hade pyttelite hovledsinflammation i leden med Kenacort T.
Alesha fick stå i box när de komm hem, sedan ska hon ha boxvila idag, i morgon får hon gå ute i en liten sjukhage, första veckan ska hon ledas 15-20 minuter dagligen i skritt. Andra veckan ska hon skrittas uppsutten 15- 20 min dagligen.
Måndagen den 30/1 ska vi på återbesök och hoppas på att hon är frisk.
Nu ska jag plugga lite sen ska jag åka till stallet och mocka och borsta på Alesha, kameran åker nog med till stallet idag.
Saknar sommaren!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentera till detta inläggetღ :

Trackback
RSS 2.0