Alesha 14 januari

Idag så red vi ner till viarp och jag hade en VÄLDIGT piggelin häst som taktade hela vägen till ridhuset. I skritten fluttade jag henne lite i hörnerna och det gick bra, red på volden och flyttade ut henne så volten blev större och sånt, i traven så red jag mest runt fyrkanten i ett bra tempo och hon gick hur bra som hälst sedan flyttade jag henne lite mer i skritten och sedan travade jag, gjorde snett igenom och sånt. Sedan så travede jag av henne med halv långa tyglar så hon fick sträcka ut halsen och sedan skrittade vi hem.
De nya hästarna kom idag Nordsvensken är bara 4 år och heter Magne och  shettisen är 14 år och heter happy meal. Ägaren kör med de och de är inte innridna, de har försökt att rida in happy meal men han har bara bockat av de, han kallas för avbockar kunngen. Hon sa att jag järna fick försöka rida in han så de ska jag göra, det e ju inte så långt till marken haha. (ja jag vet att jag kommer va MYCKE förstor men kommer ju inte rida den så länge) här kommer lite bilder från ridningen och på Magne och happy meal
Idag hade Alesha rött shabrak röda lindor och en svart luva med silvrig kant.
Mamma som har fotat.


Bilder på magne


Bilder på lilla Happy meal





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentera till detta inläggetღ :

Trackback
RSS 2.0